Announcement

To all beloved frenz! Whoever want to post any information, you are pleased to do so by email to admin at alumni.kac@gmail.com.
Best remind! We will not edit your posting. Please do proper posting before you email to admin.
Thank you!

Tuesday, June 1, 2010

Laporan Percutian ke Terengganu & Kelantan (28-30 Mei 2010)

Salam,

Alhamdulillah, rombongan percutian ke terengganu & kelantan selamat pada 28-30 Mei 2010 berlansung dengan jayanya.. Sungguh hebat dan puas hati.. !

InsyaAllah, akan ada lagi event yang seumpanya di masa akan datang.

Perjalanan dari Kuala Lumpur bermula di R & R Genting pada jam 1 pagi. Setelah semuanya ada kami bertolak menuju ke terengganu. Perjalanan malam dan berkabus tebal kami harungi dengan selamat dan gembira.

Rombongan selamat tiba di Rumah Nieta pada jam 9 pagi. Terima kasih kepada Nieta dan keluarga kerana menyambut kami dengan ramah. Sempat kami menjamah bihun goreng yang di buat oleh nieta dan mengabiskan air telaga rumah nieta (kami tumpang mandi rumah nieta).

Seterusnya kami berangkat ke Kelantan setelah tidak berpuas hati dengan accomodition yang disediakan homestay di Terengganu. Banyak tempat kami lawati di Kelantan selama 2hari kami disini.

Jumaat malam 28/5/2010 kami ke Wakaf Che Yah - makan dan bershoping. Yei, agak murah disini bila ada translator Fadli dan Nieta =)

Sabtu 29/5/2010 - kami berangkat ke Rantau Panjang (shoping lagi) dan Pasar Siti Khadijah (juga shoping) sebelum makan malam di rumah mertua Nuar (seram jalannya). Kemudian kami melhap ikan bakar di Pasar Puteh.

Sebelum berangkat pulang pada hari Ahad 30/5/2010, kami singgah di Pasar Payang, Terengganu untuk shoping batek dan Kampung Keropok Losong, beli keropok losong (murah 1-20 sen) & melawat Masjid Kristal. Dalam perjalanan pulang kami sempat singgah di Marang, terengganu makan Ikan Bakar untuk mengisi perut & menikmati pemandangan matahari terbenam.

Rombongan kami selamt tiba di Tol Genting pada jam 3pagi. Alhamdulillah, semua rakan2 selamat tiba di rumah masing2.

Rombongan merakam setinggi penghargaan kepada 2 sahabat kami Fadli dan Nieta kerana bertungkus lumus memastikan event ini berjaya.

Sekian, terima kasih kepada semua kawan2 yang terlibat =)

sahabat yang bersama: Mazli, Fadli, Naim, Azmil, Ida, Nieta, Miqdad, Hanim, Nuar, Ila (isteri nuar), Adam (anak Nuar)

p/s insyAllah, dengar bisik2 akan ada event bulan Syawal nanti =)